Waar hebben koppels een hekel aan? Dat was het uitgangspunt van een onderzoek in Engeland. Hieruit is gebleken dat de helft van de Britse koppels tijdens het winkelen zo gefrustreerd raakt met hun partner dat ze dit haten.
Bij een kwart van de koppels escaleerde de situatie al in die mate dat zelfs een van hen uit de winkel stormde en hun partner alleen achterliet na een discussie. 61 procent had al een onenigheid tijdens het shoppen. 45 procent maakt vooral ruzie over het feit of een aankoop nodig is of niet. Vier op de tien vinden dat de andere te veel tijd nodig heeft om een beslissing te maken, 35 procent raakt het maar niet eens over hoeveel uit te geven.
Oplossing?
Een op de zes ex-koppels heeft zijn relatie beëindigd tijdens een ruzie die tijdens het shoppen was begonnen. Hierdoor doet 42 procent van de koppels aan online shopping om discussies te vermijden. Een kwart koopt zelfs iets om een ruzie te vermijden om het achteraf terug te brengen. 5 procent maakte zelfs opzettelijk iets stuk omdat ze iets moesten kopen dat ze eigenlijk niet eens wilden hebben.
Tips
Het bedrijf dat het onderzoek liet uitvoeren concludeert: “Het kan makkelijker zijn om in je eentje te gaan winkelen. Als jullie beiden het aangekochte product zullen gebruiken, is het moeilijk om het eens te worden.
Niemand wil toegeven, waardoor je achteraf met iets zit dat je niet leuk vindt, dit kan leiden tot heel wat ongemakkelijke ruzies in het bijzijn winkelassistentes en andere klanten.
Je kan echter heel wat problemen vermijden, door op voorhand alles goed uit te pluizen, zodat je een goed idee hebt van wat jullie beiden wel of net niet willen.”
Bron: HLN