De zomer staat voor de deur en de temperaturen klimmen langzaam omhoog. Met die oplopende temperatuur zullen ook de grootste ergernissen van vrouwen omtrent pashokjes weer toenemen.
Ergernissen tijdens het winkelen
Uit onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van neckermann.com blijkt dat kleding passen in warme, kleine pashokjes bij veel Nederlandse vrouwen een hoop irritaties oplevert. De grootste boosdoeners zijn vuil op de grond, fel licht en vieze (zweet)luchtjes. Verder baalt één op de drie vrouwen ook van onvoldoende ruimte om kleding op te hangen en te kleine pashokjes in het algemeen.
In hetzelfde onderzoek werd ook gevraagd naar de voordelen van thuiswinkelen. Winkelen wanneer het uitkomt werd genoemd als grootste voordeel, gevolgd door op het gemak en ongestoord kunnen passen. Ook vindenvrouwen het prettig om genoeg ruimte te hebben bij het passen. Een ander aspect dat uit het onderzoek naar voren komt is ‘social shopping’. Vrouwen overleggen graag ongestoord met partner of vrienden tijdens het passen. Het betreft hier wel overleg met een bekende, want ze waarderen het minder wanneer medewerkers ongevraagd binnenkijken of hulp aanbieden buiten het pashokje.
“Vooral met de zomer in aantocht raken vrouwen al oververhit bij de gedachte kleding te moeten passen in te kleine, vieze pashokjes”, zegt Carien Lambert, category manager fashion bij neckermann.com. “Wanneer je online winkelt heb je zelf in de hand waar en wanneer je kleding past. Eén op de vijf vrouwen geeft dan ook aan ‘genoeg ruimte’ bij het thuiswinkelen te waarderen.”
Bikinistress
Uit eerder onderzoek van neckermann.com bleek dat veel vrouwen richting de zomermaanden last krijgen van bikinistress. Het passen van bikini’s in pashokjes met fel licht en spiegels die vervormen, maar ook onzekerheden over het figuur zorgen bij veel vrouwen voor stress. “Toch zijn vrouwen gek op bikini’s, bijna de helft van de ondervraagden heeft er vier of meer. Online winkelen biedt de uitgelezen mogelijkheid om ongestoord voor bikini’s te shoppen”, aldus Carien Lambert.
Bron: Neckermann