Vanaf vandaag gaat ook het zuiden van het land weer aan het werk. Het is dan voor heel Nederland gedaan met het vakantie houden en het niks doen. De competities van veel sporten zijn al weer aangevangen. Maar hoe zit het met jouw plan om na de vakantie het sporten weer op te pakken?

Tijd om sporten op te pakken

Terug van vakantie gaan veel mensen de belofte die ze met zichzelf gemaakt hebben tijdens al die weken niksen proberen waar te maken. Eén van de belangrijkste zaken om de poging beter te doen slagen is goed te plannen, wanneer er gesport kan worden. Zijn er namelijk een paar verplichtingen in je week die steeds op een vaste dag plaatsvinden? Zet die dan in een (online) planner, zodat je niet iedere week weer opnieuw moet nadenken over de tijdstippen die voor sporten niet beschikbaar zijn.

Twee in een bij de hand

Een sportmaatje is altijd een beste stok achter de deur om te echt te gaan sporten en niet te denken, vandaag maar even niet. Maar een hardloopmaatje bijvoorbeeld is niet altijd beschikbaar. Er is wel een alternatief, namelijk een sporthorloge met GPS en trainingsfunctie. Deze horloge is ook een smartwatch. Tijdens het rennen kun je binnenkomende gesprekken en berichten checken. Dit moet je natuurlijk niet constant doen, want dat belemmert je loopprestatie toch enigszins.

Thuis aan de fitness

Iedereen begint wel eens met een abonnement bij de sportschool. Alleen de fanatieke onder ons houden dat jaren vol. En misschien lijkt het niet zo veel geld, voor onder de 20 euro per maand gaat het je toch niet lukken een abonnement naar keuze te hebben. Thuis een fitnessruimte inrichten is ook niet voor iedereen weggelegd qua ruimte en apparatuur. Er is echter een nieuwe rage overgewaaid vanuit Amerika. Body Weight Fitness. Hierbij ontwikkel je spieren door oefeningen te doen met je eigen lichaamsgewicht. Op YouTube is hierover veel inspiratie te vinden.

Een maatje meer voor een maatje minder

Wil je liever geen maatje meer in kleding, dan is hardlopen een van de sporten die je meteen kunt gaan uitoefenen. Wel even kijken of je schoenen nog goed zijn, ter voorkoming van knieblessures. Ga je nieuwe hardloopschoenen kopen? Pas de schoenen met de sokken die je aandoet tijdens hardlopen. Speciale hardloop sokken zonder naatje kunnen er voor zorgen dat je geen irritatie en blaren krijgt. Dit maakt echt verschil. Kies je schoenen een halve tot een hele maat groter, zodat er bij te tenen voldoende ruimte zit. Tijdens het hardlopen zetten je voeten namelijk uit. Dus een maatje meer van schoenen voor een maatje minder van kleding.

Bandje naast je sporthorloge

Vind je het niet vervelend om aan je pols iets te hebben wanneer je aan het sporten bent, dan heb je naast je sporthorloge misschien nog plek voor een Misfit Flash armbandje. Dit armbandje telt gedurende 7 dagen 24 uur lang je stappen en slaapminuten. Zo heb je volledig inzicht op je calorieën verbranding en op je eventuele slaaptekort.

Een echt maatje

Heb je naast  je bandje en je horloge, als maatje, nog meer dan genoeg ruimte of behoefte aan een echt maatje? Sporten is een hele goede manier om een nieuw iemand tegen het lijf te lopen. Het is zeker van belang dat je een sport uitkiest die jij fijn vindt, dat straal je dan al uit en dat maakt het maken van contact al makkelijker. Ga sporten in je eigen omgeving, of juist iets verder als je andere gezichten wilt zien. Lig het er niet te dik boven op dat je vooral op zoek bent naar een maatje. Ga vooral lekker bezig zijn, dan werk je jezelf vanzelf in beeld.