Normaal gesproken zijn de paasdagen een grote hit voor woonboulevards en bouwmarkten. Dit jaar lijkt de consument de meubels, verf en chocolade-eieren echter te laten voor wat ze zijn en het weekend in het teken te stellen van de zoektocht naar een vervangende auto.
Meer occasions aangeboden
Deze week werden er in aanloop naar Pasen al 37% meer occasions aangeboden via AutoScout24 dan in de voorgaande twee weken.Dit concludeert AutoScout24 op basis van actuele cijfers uit hun database. “Dergelijke schommelingen binnen één maand zijn zeer uitzonderlijk,” verklaart Jurgen Vugts, algemeen directeur bij AutoScout24 Nederland. “In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar zien we zelfs een groei van 33 procent.”
Vrolijk Pasen in het vooruitzicht
Het merendeel van de consumenten die zijn auto te koop zet, doet dat omdat ze een nieuwe bolide willen aanschaffen. AutoScout24 verwacht dan ook dat veel consumenten zich met Pasen gaan oriënteren op een andere auto. Vugts: “Een dergelijke grootschalige stijging in het aantal aangeboden occasions vertaalt zich normaal gesproken ook in een toename in de vraag naar auto’s. Particuliere autoverkopers kunnen dus een vrolijk Pasen tegemoet zien.”
Bron: AutoScout24