De investeringstak van RTL heeft datingsite Pepper verkocht aan MatchMedia B.V. Bij singles waarschijnlijk beter bekend als het bedrijf achter datingsites Match4Me en 50plusmatch.
Eerste datingsite…
Pepper, de eerste Nederlandse datingsite die is ontwikkeld met de hulp van singles zelf, is op 24 maart 2011 vanuit RTL Ventures gelanceerd. Pepper biedt singles de mogelijkheid om zichzelf zo goed mogelijk te etaleren. De profielen kunnen worden verrijkt tot persoonlijke moodboards met foto’s, filmpjes of muziekfragmenten. Dit onderscheidende karakter heeft onder andere geleid tot een bekroning met de Nationale Thuiswinkel Award Publieksprijs 2015.
MatchMedia & Pepper
John Meuffels, Directeur MatchMedia: “Met de toevoeging van Pepper aan ons portfolio kunnen we blijven groeien. MatchMedia richt zich op singles in specifieke niches en Pepper is met zijn onderscheidende positionering de ideale uitbreiding. Ik kijk er naar uit om Pepper voort te zetten en door te laten groeien.” Andere bekende datingsites van MatchMedia zijn: 50plusmatch en Match4Me (dating voor hogeropgeleiden).
Datingmarkt
Over de verkoop zegt Pieterson, , Investment Director RTL Ventures: “De datingmarkt is in de afgelopen vijf jaar met het toetreden van grote internationale tech spelers steeds meer volwassen geworden en er vindt steeds meer consolidatie plaats. In MatchMedia hebben we een ondernemende en stabiele partij gevonden die het succes van Pepper verder kan uitbouwen, mogelijk ook internationaal.”