Je boekt een lekker hotelletje en verwacht een schone frisse kamer. Wat een afknapper als je dan in een smoezelige hotelkamer terecht komt die ook nog eens een vieze badkamer blijkt te hebben!
Uit een onderzoek van Logis Hotels onder 612 hotelgasten blijkt namelijk dat dit de grootst afknapper is van de Nederlandse hotelbezoekers. Maar liefst 45 procent ergert zich het meest aan een vieze badkamer of hotelkamer met vuile vloeren en vlekken in het tapijt. Ook niet goed schoongemaakt sanitair, een vies douchegordijn of schimmelranden leveren behoorlijke teleurstellingen op.
Grote stad versus platteland
Opmerkelijk is te noemen dat mensen uit de grote stad vieze hotelkamers als een minder groot probleem ervaren. Mensen die uit het oosten van ons land komen ergeren zich veel meer aan dit soort dingen. Logisch ook, want je mag toch verwachten dat je in een schone hotelkamer komt als je er eventjes lekker tussenuit gaat?
Slechte bedden
Maar er zijn meer afknappers dan alleen een vieze kamer of badkamer. Van alle ondervraagden vindt 17 procent een slecht bed echt een behoorlijke domper. Meer dan 30 procent vindt een goed bed een voorwaarde voor een geslaagde hotelovernachting. Bijna een kwart van de hotelgangers zweert bij een goed ontbijt. Mensen uit het noorden van ons land vinden dit het minst belangrijk. Tot slot laat 29 procent van de ondervraagden weten dat geluidsoverlast een overnachting in een hotel grondig kan verpesten.