Close

Singlessite Nieuwsbrief

Vraag de gratis nieuwsbrief aan en ontvang tips en nieuwtjes over reizen, relaties, daten, reizen en uitgaan plus onze doe mee & win acties!

Pijlers
Ja, mijn gegevens mogen gebruikt worden om mij speciale aanbiedingen te doen, ik ga daarom akkoord met de algemene voorwaarden van Singlessite.nl en het ontvangen van de nieuwsbrief.
 
dansen
1 maart 2018

Ga uit en dans

Ben je niet gewend veel te bewegen, dan is het nooit te laat hier verandering in te brengen. Lichaamsbeweging in welke vorm dan ook is goed. Het hoeft niet eens veel tijd te kosten. Probeer het dagelijkse leven zo in te delen dat je meer beweging krijgt en dat je fit wordt. Ga uit je dagelijkse ritme, ga bewegen.

In beweging komen om fit te zijn

Als je niet gewend bent aan beweging, begin dan langzaam en bouw het op naar een halfuurtje lichte lichaamsbeweging per dag. Denk eraan dat íets doen altijd beter is dan niets doen. Er zijn twee doelen om na te streven. De eerste is tot meer bewegen te komen, en de tweede is ook echt fitter te zijn.

1. Meer bewegen in dagelijks leven

Het eerste doel is om van meer bewegen een onderdeel te maken in het dagelijkse leven. Dit is niet zo moeilijk als het misschien lijkt. Er zijn verschillende activiteiten die je automatisch in beweging zetten.

Ga uit en dans

Start door dagelijks één van de volgende activiteiten te ondernemen: Neem de trap. Wandel naar je werk. Parkeer een stuk verder en loop de rest. Doe je boodschappen op de fiets. Stap een paar haltes eerder uit de bus. Loop intensiever bij het winkelen. Stretch tijdens het tv kijken. Werk in de tuin. Speel met de (klein)kinderen. Loop tijdens het telefoneren. Doe een videowork-out. Maak een korte wandeling tijdens de lunchpauze. Ga uit en dans. Rek en strek, en blijf actief tijdens het huishouden.

Dit zijn allemaal kleine dingen die je kunt doen om meer te bewegen in het dagelijks leven. Wees creatief in het vinden van manieren om in beweging te blijven.

2. Fit zijn

‘Fit zijn’ betekent voor iedereen weer iets anders. Voor de meeste mensen betekent fit zijn echter dat je voldoende energie hebt om aan de eisen van de dag te kunnen voldoen. Hoe beter je je voelt, hoe actiever je kunt zijn.

Een half uurtje beweging per dag is een geweldig begin, maar onderzoek wijst uit dat het nodig is om meer te bewegen. Voor een optimale gezondheid en om overgewicht te voorkomen, adviseren wetenschappers per dag 60 minuten of meer lichaamsbeweging met lichte inspanning, of 30 minuten of langer lichaamsbeweging met zware inspanning.

In een totaalprogramma om echt fit te blijven horen daarom activiteiten die erop gericht zijn het uithoudingsvermogen, de spierkracht en de lenigheid te verbeteren.

Verantwoord bewegen

Tot slot nog enkele tips om op verantwoorde wijze in beweging te komen en te blijven: Start rustig en bouw het geleidelijk op. Voor iedereen is een geschikte bewegingsactiviteit te vinden. Kies voor een activiteit die je leuk vindt en die bij je past. Bespreek de bewegingskeuze eventueel met een arts. Activiteiten in de natuur, zoals fietsen en wandelen, zijn buitengewoon geschikt. Haal meer uit de activiteiten door de duur, intensiteit of frequentie te verhogen. Beweeg op zoveel mogelijk dagen van de week en ben flexibel en pas het bewegen aan aan de mogelijkheden van het moment.

Delen:
Facebook Twitter Icon
 

Singlessite Nieuwsbrief

Vraag de gratis nieuwsbrief aan en ontvang tips en nieuwtjes over reizen, relaties, daten, reizen en uitgaan plus onze doe mee & win acties!

Pijlers
Ja, mijn gegevens mogen gebruikt worden om mij speciale aanbiedingen te doen, ik ga daarom akkoord met de algemene voorwaarden van Singlessite.nl en het ontvangen van de nieuwsbrief.
 

advertentie

Condoom.nl

gerelateerde artikelen

Door deze drie gewoontes slaap je slecht

Ben jij jaloers op mensen die slapen als een roosje, terwijl...

Maak je eigen blauwe zone

Er zijn 5 regio's op de wereld waar mensen gezonder en...

Werk aan een geweldig leven

Een geweldig leven hebben, dat klinkt super. Om voor jezelf uit...

Afvallen: 10 tips zonder dieet

In plaats van een dieet willen we je een aantal...

Schenk aandacht aan jezelf

Je voelt zelf het best wat jouw lijf nodig heeft. Sporten...

singlessite gidsen

Relatiebureau gids

Toe aan een échte relatie, dan...

Singlefeesten gids

Lekker een avondje dansen, swingen...

Erop uit gids

Je vriendenkring uitbreiden is...

Ontmoet singles gids

Andere singles ontmoeten? Dan heb...

Single coach gids

Wil jij ook een datingprofiel waar...

advertentie

Bied gratis mee & WIN!