Normaal gesproken reizen jaarlijks meer dan 36.000 Nederlanders af naar Peru, land van Alpaca’s, Pisco, koffie en superfoods. Net als voor vele andere bestemmingen geldt 2020 als een uitzondering. Reden voor PROMPERU, de Peruaanse commissie voor de bevordering van export en toerisme, om een stukje Peru online naar Nederland te brengen.
Onder de naam ‘Peru On Tour’ lanceert de organisatie een platform met alles wat Peru te bieden heeft op het gebied van reizen en producten. Met aantrekkelijke reispakketten en promoties zal het land interessant blijven als reisbestemming voor de Nederlandse toerist in het post-Covid tijdperk.
Reispakketten
Op de website van Peru On Tour krijg je informatie over de belangrijkste bestemmingen zoals o.a. Arequipa, Cusco, Loreto, Madre de Dios, Puno. Met de beschrijvingen van highlights als Machu Picchu, Colca Canyon en Tambopata, waan je je al helemaal in Zuid-Amerika. Daarnaast worden meer dan twintig reispakketten aangeboden van een aantal gerenommeerde touroperators met veel speciale acties zoals kortingen, flexibel boeken en zelfs een reisverzekering.
Peruaanse producten
Op de site vind je achtergrondinformatie over de producten waar het land om bekend staat zoals superfoods, Pisco, Cafés del Perú en alpacawol. Zo krijg je helemaal trek in een avontuurlijke reis naar het land met vele culturele, natuurlijke en gastronomische gezichten. Op de social media kanalen van Facebook en Instagram zullen Peruaanse producten worden verloot, dus hou deze goed in de gaten.
Peru On Tour
De naam ‘Peru On Tour’ ontleent zich aan een tourbus, waarmee PROMPERU in 2020 door het land zou trekken. In de bus kunnen voorbijgangers een virtuele tour naar en door Peru maken met 3D animatie, proeverijen en demonstraties. De tour is door COVID-19 al een paar keer uitgesteld en de nieuwe tour staat voorlopig gepland voor maart 2021. Op de social media kanalen worden de data en locaties van de tour gecommuniceerd.
Het webplatform van “Peru On Tour” blijft online van december 2020 tot april 2021