Voor het merendeel van de vrijgezelle werknemers is een speciaal voor hen georganiseerd bedrijfsuitje geen must maar wel een pré. Maar liefst 72 procent weet een dergelijk initiatief van de baas wel te waarderen en kijkt uit naar een nadere kennismaking met zijn of haar single collega’s. Dat blijkt uit onderzoek van Singlessite.nl onder 244 single mannen en vrouwen.
Single serieuze doelgroep
Hoewel ‘de single’ in allerlei marktsegmenten inmiddels als serieuze doelgroep wordt beschouwd, is deze ontwikkeling volgens Singlessite.nl nog niet doorgedrongen tot werkgevend Nederland. De bedrijven profiteren wel van de voordelen die single werknemers te bieden hebben (flexibeler, makkelijker inzetbaar tijdens schoolvakanties en vaak bereid een tandje bij te zetten tijdens drukke periodes), maar zien de singles duidelijk niet als een aparte doelgroep die het verdient af en toe verwend te worden.
Uitjes voor singles
Bedrijven die daadwerkelijk uitjes organiseren voor hun single werknemers moeten namelijk nog met een zaklampje gezocht worden. De helft van de ondervraagden vindt dan ook dat de baas te weinig rekening met hen houdt.
Single niet kieskeurig qua uitje
Erg creatief hoeft een werkgever overigens niet te zijn om het de single werknemers naar de zin te maken. Ze hebben geen bijzondere wensen als het gaat om de invulling van een personeelsuitje. Een feestavond waarbij gedanst kan worden is met 19 procent het meest populair. Dat klinkt ze als muziek in de oren. Borrelen zonder een dansvloer komt met 14 procent op een tweede plaats, en 13 procent gaat het liefst een weekendje weg naar het buitenland. Ook bij een sportieve of culinaire activiteit kan de baas op een behoorlijke opkomst rekenen.