Een avondje stappen, uit met je beste vriend(in) of nieuwe date, hartstikke gezellig natuurlijk. Een hapje hier, een drankje daar, het hoort er bij en zorgt voor een toffe sfeer.

Helaas zitten er ook nadelen aan zo’n stapavondje, zoals het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Ga je regelmatig stappen, dan zijn deze tips heel handig om het een beetje binnen de perken te houden!

Tip 1. Eet iets lichts voordat je uitgaat. Dan is je maag al een beetje gevuld en word je iets minder snel in de verleiding gebracht om later op de avond de ene snack na de andere naar binnen te werken.

Tip 2. Ga je eerst eten voordat je gaat stappen? Probeer dan een mix te vinden van lekker en gezond. Ja, dat broodje met (kruidenboter) kan best maar als voorgerecht misschien een salade in plaats van een pasta nemen kan geen kwaad.

Tip 3. In toetjes zitten vaak mega veel calorieën. Hartstikke lekker al dat ijs, slagroom en die chocolademousse maar een frisse fruitsalade of kaasplateau is een heerlijk en wat minder calorierijk alternatief. Of deel een lekker dessert met z’n tweetjes!

Tip 4. Uitgaan zonder alcohol is voor velen verre van gezellig. Hou je ook wel van een lekker glaasje wijn of bier? Drink na elke alcoholisch drankje dan een glas water.  Zo is het toch genieten en tegelijkertijd op de calorieën letten! Drink je graag cocktails? Kies dan voor fruitsappen met weinig suikers.

Tip 5. Ga lekker dansen! De ideale manier om je ingenomen calorieën weer te verbranden is lekker te bewegen op de dansvloer.